執行團隊

召集人:Jiun-Lang Huang (黃俊郎) received the B.S. degree in electrical engineering from National Taiwan University, Taiwan, in 1992, and the M.S. and Ph.D. degrees in electrical and computer engineering from the University of California at Santa Barbara in 1995 and 1999, respectively. From 2000 to 2001, he served as an assistant research engineer in the ECE department, UCSB. In 2001, he joined National Taiwan University and is currently a  professor in the Graduate Institute of Electronics Engineering and the Department of Electrical Engineering. His main research interests include design-for-test (DfT) and Built-In Self-Test (BIST) for mixed-signal systems, and VLSI system verification.
王盈裕,數據長與資訊品質的先驅與指標性人物。畢業於MIT史隆管理學院並以教授的身分在該校任職近十年。先後成立MIT數據長與資訊品質研究計劃與國際資訊品質年會,為企業界資訊品質的實踐者創造互助共贏的環境也提供在學術界鑽研的學者們一個發光發熱的舞台。近年來還在阿肯色州創立數據長研究院(iCDO)透過專業的指導與嚴謹的課程來培育在擷取資訊方面的運用專家。除了在學術界的成就外,不僅被美國陸軍以代理資訊官徵招也曾任阿肯色州的州數據長。
王教授在2005年榮獲DAMA國際成就獎,同年還收到了中央情報局局長的感謝證書與國家情報總監的感謝信。王教授於2009-2011年曾擔任美國陸軍副數據長及數據品質長,為此也收到了陸軍CIO和國防部CIO頒發的感謝信。
陳添枝,台大電機系1975年系友,美國賓州州立大學經濟學博士,曾任教美國密西西比大學、台大經濟系,擔任過中華經濟研究院院長、經建會主委、國發會主委等職,現為台大經濟系名譽教授。主要研究領域為國際貿易、經濟發展、產業經濟。
邾亦為, 台灣大學EMBA資管學會會長,目前任職於NVIDIA,負責管理全球top5 OEMs。超過15年國際業務行銷經驗。也是台灣虛擬及擴增實境產業協會(TAVAR)共同發起人與理事,在AR/VR/AI 領域應用端與商務模式端有許多實務經驗。在加入NVIDIA之前為華碩電腦筆記型電腦部門Deputy Director。2015年起擔任Garage Plus業師、桃園安東青創基地業師、專案經理雜誌專欄作家,積極參與創新與創業輔導的事務,並獲選 <經理人雜誌> 2016 台灣百大經理人MVP。邾亦為在美國喬治華盛頓大學取得系統工程管理碩士。2018年畢業於國立台灣大學EMBA資訊管理組。